5. Coffs Harbour & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jeroen Kasteren - WaarBenJij.nu 5. Coffs Harbour & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jeroen Kasteren - WaarBenJij.nu

5. Coffs Harbour & Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 April 2015 | Australië, Byron Bay

'goed stukje keer overheen lezen

Na het raadplegen van onze Lonely Planet voor de zoveelste keer, besloten we naar Coffs Harbour te gaan. Na een lekker avondje stappen werd het weer tijd om een hostel op te zoeken. In het hostel kende we al wat mensen van het stappen en we konden voor de verandering een keer legaal slapen in de auto op de parkeerplaats van het hostel. We besloten al snel een sprong te wagen van de 6 meter hoge pier aan het strand. Na wat rond praten ging ik met een koreaan waarvan ik de naam niet kan uitspreken vissen. Lekker rustig een biertje drinken aan het water werd al gauw een haai binnenhalen die werd gefileerd op de pier. Na paar dagen was ik al gewend aan mijn nieuwe bijnaam JJ (djee djee) en gingen we met z'n alle naar het strand voor een mega kampvuur met heel het hostel. Met deze topafsluiter werd het tijd voor onze nieuwe stop: Byron Bay, het walhalla voor hippys en surfers.

Wat mensen zeiden over Byron Bay was waar maar toch kon je je van te voren niet klaarmaken hiervoor. De straten worden in de avond gevuld met stokkengooiende, drummende en blowende hippies. Het strand is gevuld met dansende mensen die los gaan op de Silent Disco (iedereen krijgt een koptelefoon met 3 verschillende muziekstylen). Al snel besloten we mee te doen aan het cultuurtje en mijn eerste reagge feest was een feit. In de auto slapen was blijkbaar illegaal waar we achter kwamen toen we in de vroege ochtend wakker werden geklopt door de plaatselijke ranger. Byron Bay is overstroomd met positieve energie en gezellige spots.