4. New Castle & Port Macquire - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jeroen Kasteren - WaarBenJij.nu 4. New Castle & Port Macquire - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jeroen Kasteren - WaarBenJij.nu

4. New Castle & Port Macquire

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 April 2015 | Australië, Port Macquarie

'Layout veranderen en evt korter maken

Bij de garage aangekomen dachten we wel even klaar te zijn. Na vele uren wachten (gelukkig ben ik erg geduldig hier) werd ons vertelt dat we de volgende dag terug te komen.

De reis ging direct naar New Castle

Stephenshttp://www.australie.nl/australie/reisgids/new-south-wales/port-stephens/

In Port Macquire aangekomen was het weer genieten van de omgeving.

Openbare bbqs worden dagelijks goed gebruikt en het eerste kampvuur op het strand werd een feit. Afgaan op het woord van andere is handig maar uiteindelijk kom ik er steeds meer achter dat je het beter zelf kan gaan ontdekken en het vanzelf blijkt of het was is of niet.

Elk stadje heeft z'n eigen charme en zo is Port Macquire Het ligt ongeveer 390 kilometer ten noorden van Sydney en 570 kilometer ten zuiden van Brisbane. Het dorp ligt aan de kust, ten zuiden van de monding van de rivier de Hastings.
Lekker layback en een top plek om met een groepje lekker te chille.we wel even klaar te zijn. Na vele uren wachten (gelukkig ben ik erg geduldig hier) werd ons vertelt dat we de volgende dag terug te komen. De volgende dag werd er weer niks geregeld wat wel beloofd was tot we een beetje boos en ongeduldig werden. Het door vader en zoon gerunde bedrijf dacht ons even af te wimpelen maar kwamen er snel achter dat deze Nederlanders niet weg gingen tot ze alles hadden.

De reis ging direct naar New Castle. Na verschillende meningen besloten we het zelf te gaan ontdekken en het bleek top te zijn. Na een goede deal gemaakt te hebben bij een hostel konden we hier goedkoop gebruik maken van de faciliteiten en slapen in de auto. Het eerste idee was om een dagje te blijven maar uiteindelijk waren het er 4 geworden met super veel leuke mensen en een top hostel. Lekker poole en rondlopen overdag en in de avond potje kaarten of even naar de bar. Ondanks dat hostels niet het toppunt van comfort zijn is het top om elke dag weer mensen te leren kennen vanuit elke hoek van de wereld. Na onze eerste 2 nachten sloten er weer andere mensen die we van Sydney kende aan en gingen we samen richting Port Macquire maar we wilde ook nog even een stop maken in Port Stephens. Een lekker rustig stadje met prachtige natuur en een leuke haven. Na even naar het museum te zijn geweest, met de lifeguards gepraat en de vuurtoren bekeken te hebben gingen we verder naar Port Macquire.

In Port Macquire aangekomen was het weer genieten van de omgeving. Rondrijden is genieten met heuvels die je leiden door kleine straatjes met vakantiehuisjes met boten op de oprit ipv auto's. Openbare bbq '
s worden dagelijks goed gebruikt en het eerste kampvuur op het strand werd een feit. Afgaan op het woord van andere is handig maar uiteindelijk kom ik er steeds meer achter dat je het beter zelf kan gaan ontdekken en het vanzelf blijkt of het was is of niet. Het ritme en vaste uit Nederland word hier vervangen door spontaniteit en verrassingen. De ene dag word je ongewassen wakker terwijl de zon je uit je bed brandt en de volgende dag op de parkeerplaats van een hostel waar je alweer verrassend veel mensen kent na 1 avond. Elk stadje heeft z'n eigen charme en zo is Port Macquire lekker layback en een top plek om met een groepje lekker te chille.

• 12 Mei 2015 - 10:41

Mieke Van Kasteren:

Hey Jeroen,
    Wat een leuk verhaal. Is echt top om zo alles te kunnen volgen. Het gemis is dan ook wat minder haha.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaaltje!
    Veel liefs, Mama xxx